παρέχεται από
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΔΗΜΟΥΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ » ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ » ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ »  Συνέντευξη ΥΠΕΝ Γ. Σταθάκη στην ΑΥΓΗ
Συνέντευξη ΥΠΕΝ Γ. Σταθάκη στην ΑΥΓΗ

 Αθήνα,  15 Μαΐου 2017

 
 
Συνέντευξη Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη, στην εφημερίδα ΑΥΓΗ και τις δημοσιογράφους, Αντιγόνη Ζούντα και Λούλη Σταυρογιάννη
 
 
Με τη βεβαιότητα ότι πλέον έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες για την ανάκαμψη της οικονομίας και το οριστικό τέλος της εποχής των Μνημονίων, καθώς φαίνεται να ολοκληρώνεται επιτυχώς μια μακρά περίοδος διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, στην οποία και ο ίδιος εμπλεκόταν, ο Γιώργος Σταθάκης αποκαλύπτει στην “Α” τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για την ενέργεια και παρουσιάζει τις κρίσιμες εξελίξεις για το Κτηματολόγιο και τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό.
 
* Οι ραγδαίες αλλαγές στην αγορά ηλεκτρισμού, είτε υπαγορεύονται από μνημονιακές δεσμεύσεις είτε εκπορεύονται από τους προσανατολισμούς των πολιτικών της Ε.Ε., δημιουργούν νέα δεδομένα στην λειτουργία της (περιορισμός ΔΕΗ-ΝΟΜΕ, πλήρης απελευθέρωση, εφαρμογή του μοντέλου - στόχου της Ε.Ε. κ.λπ.). Την ίδια στιγμή, όμως, η απουσία εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού, που θα προσδιορίζει κρίσιμες παραμέτρους, όπως για παράδειγμα το ενεργειακό μείγμα που προκρίνεται σε βάθος χρόνου, δημιουργεί ερωτήματα ως προς την ομαλή μετάβαση σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Μπορεί να υπάρξει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση και πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας;
 
Η χώρα έχει συμφωνήσει με τους στόχους της κλιματικής αλλαγής με βάση τη συμφωνία του Παρισιού και το υπό διαμόρφωση σχέδιο της Ε.Ε. για τους στόχους του 2030, που θα ολοκληρωθούν εντός του έτους. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα θα υποβάλει το εθνικό της σχέδιο μέχρι τον Δεκέμβριο 2017, στην Κομισιόν, το οποίο θα απαντάει στα βασικά ερωτήματα του ενεργειακού σχεδιασμού, που είναι ο τρόπος επίτευξης αυτών των στόχων, οι αλλαγές στις αγορές ενέργειας και όλα τα θέματα που αφορούν την τιμολόγηση και τον τρόπο υλοποίησής τους. Δίπλα σε αυτό, εμείς δεσμευτήκαμε και έχουμε συμφωνήσει για αλλαγές που αφορούν το λιγνιτικό -και μόνο- κομμάτι της ΔΕΗ, υπό το βάρος της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και βάσει του διαλόγου μας με την Κομισιόν.
Επομένως, είναι εφικτό τα δύο αυτά θέματα να προχωρήσουν και ταυτόχρονα με βάση τον ενεργειακό σχεδιασμό να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση στα μέτρα του 2018, που είναι το μοντέλο - στόχος (target model), ο τρόπος υπολογισμού και οι θεσμικές αλλαγές, που θα γίνουν σε επίπεδο ΡΑΕ για να συντονίζει τις αγορές ενέργειας, καθώς και η σταδιακή απεμπλοκή των αγορών στο φυσικό αέριο. Ήδη “τρέχει” η διαδικασία για το target model, όπως και η αντίστοιχη για την ανάθεση σε σύμβουλο του θέματος που αφορά το χρηματιστήριο ενέργειας, το οποίο και θα εφαρμοστεί τον Ιούνιο 2018. Μαζί με τα ανωτέρω, η μόνη δέσμευση που έχουμε τώρα είναι αυτή για τους λιγνίτες της ΔΕΗ, με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα που έχουν συμφωνηθεί. Φυσικά, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια “λίστα” με μονάδες. Η διαπραγμάτευση κατέληξε στην ανάγκη να υπάρξει μια σοβαρή μελέτη των δεδομένων, διότι κάθε ορυχείο έχει διαφορετική σύνθεση λιγνίτη η ΔΕΗ αποσύρει τις μισές μονάδες έως το 2020. Υπάρχουν, δηλαδή, πάρα πολλές παράμετροι βάσει των οποίων πρέπει να δουλέψουμε. Συμφωνήσαμε να γίνουν οι μελέτες μέχρι τον Ιούλιο, να καταλήξουν κάποιες προτάσεις, να επιλεγούν κι αυτές να δοκιμαστούν στο market test τον Οκτώβριο, πριν νομοθετηθεί οποιαδήποτε εξέλιξη τον Νοέμβριο.
Να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ συμμετείχε ήδη στις διαπραγματεύσεις και η συζήτηση θα είναι τριμερής, δηλαδή θα μετέχουν η ελληνική κυβέρνηση, η ΔΕΗ και η Κομισιόν και το οποιοδήποτε σχέδιο θα έχει την απαραίτητη κοινή συνισταμένη και των τριών φορέων.
 
* Παράλληλα, η ΔΕΗ ακριβώς λόγω του μετασχηματισμού τής αγοράς βρίσκεται αντιμέτωπη και με επιβαρύνσεις, όπως αυτές που προκύπτουν από τις χαμηλές τιμές των δημοπρασιών ΝΟΜΕ, αλλά και τη χρέωση προμηθευτή για τον μηδενισμό του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ, που, σε συνδυασμό με τα ζητήματα των ληξιπρόθεσμων οφειλών και των ρευματοκλοπών, εντείνουν τις πιέσεις. Πώς θα μπορέσει να ανταπεξέλθει η επιχείρηση στα νέα δεδομένα, παραμένοντας ισχυρός πυλώνας στο ενεργειακό σύστημα, όπως έχετε επανειλημμένα επισημάνει;
 
Η ΔΕΗ έχει τρία διαφορετικού τύπου προβλήματα, που καθένα αντιμετωπίζεται με μια σειρά από μέτρα. Το πρώτο είναι το χρηματοοικονομικό και αφορά τον δανεισμό που είχαν προκαλέσει στην επιχείρηση οι προηγούμενες κυβερνήσεις και καλείται να εξυπηρετήσει. Αυτό αντιμετωπίστηκε επιτυχώς με στο νέο δανεισμό της ΔΕΗ πριν από περίπου έναν μήνα και καλύπτει την εξόφληση προηγούμενων δανείων.
Το δεύτερο είναι τα χρέη προς τη ΔΕΗ, που έφτασαν τα 2,5 δισ. εκ των οποίων περίπου 1,3 δισ. έχουν καλυφθεί από τις ρυθμίσεις - προγράμματα που έκανε η επιχείρηση και υπάρχει μια στρατηγική την οποία οφείλει να ολοκληρώσει προκειμένου να υπάρξει ρύθμιση και για τις υπόλοιπες οφειλές.
Το τρίτο θέμα αφορά τις οφειλές που διεκδικεί η επιχείρηση από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), ύψους περίπου 700 εκατ. κατά τη ΔΕΗ, και αναμένουμε την εκτίμηση της ΡΑΕ τον Ιούνιο. Σε συμφωνία με τους θεσμούς -πέρασε η θέση μας-, οι ΥΚΩ θα αποπληρωθούν σε βάθος χρόνου, έως το 2022, δηλαδή σε έναν ορίζοντα περίπου έξι ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων θα δούμε και την πορεία του ΕΤΜΕΑΡ, γιατί μπορεί να έχουμε θετικές εξελίξεις, που θα μας επιτρέψουν να αποφύγουμε αυξήσεις στην τιμή του ρεύματος. Επιπρόσθετα, η ΔΕΗ θα ωφεληθεί από την εκταμίευση των χρημάτων για τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό του ΑΔΜΗΕ, ο οποίος θα ολοκληρωθεί τους αμέσως επόμενους μήνες.
Συνεπώς, το χρηματοπιστωτικό θέμα της ΔΕΗ νομίζω πως είναι διαχειρίσιμο και δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος όπως ακούγεται.
Προφανώς, το ουσιαστικό θέμα της ΔΕΗ είναι ότι θα πρέπει ως επιχείρηση να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα για τη μείωση των μεριδίων της που είναι επιβεβλημένη από τις ευρωπαϊκές Οδηγίες. Οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ είναι ένα σύστημα που επιλέξαμε αντί της “μικρής ΔΕΗ”, με την οποία θα έχανε η ΔΕΗ σημαντικό μέρος του πιο κερδοφόρου τμήματός της, δηλαδή τα υδροηλεκτρικά, απομειώνοντας το ειδικό βάρος στην παραγωγή ενέργειας. Στη συνέχεια, με την εφαρμογή των μέτρων για τον λιγνίτη, τα ποσοστά των ΝΟΜΕ θα απομειωθούν κατ’ αναλογία.
Επομένως, εμείς έχουμε συμφωνήσει σε στόχους, ενώ η ΔΕΗ μελετά τρόπους με τους οποίους αυτή η απομείωση θα γίνεται ώστε να αποκτά οικονομικό όφελος και η ίδια, οπότε μπορεί αυτόνομα να εφαρμόσει αυτά που σχεδιάζει, είτε να δώσει μερίδια έναντι αντιτίμου ή οτιδήποτε άλλο.
Σε κάθε περίπτωση, τα σχέδια μπροστά μας είναι δύο: Το σχέδιο της Ν.Δ., το οποίο μιλά ανοιχτά πλέον για διάσπαση και πώληση όλων των μεριδίων της ΔΕΗ, και το σχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο επιδιώκει να προσαρμοστεί η ΔΕΗ σε ένα ποσοστό 50% στην παραγωγή και την λιανική αγορά και να παραμείνει ο βασικός δημόσιος πυλώνας του ενεργειακού μας συστήματος.
 
* Το τελευταίο διάστημα, το ΤΑΙΠΕΔ εκκίνησε τις διαδικασίες για την πρόσληψη συμβούλων που θα προτείνουν πιθανές εναλλακτικές για την αξιοποίηση των συμμετοχών του σε ΔΕΠΑ και ΔΕΗ, λαμβάνοντας, πάντως, υπόψη και αξιολογώντας τον μετασχηματισμό των αγορών φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού αντίστοιχα. Τι σηματοδοτεί η εξέλιξη αυτή σε σχέση με τη διατήρηση των μεγάλων ενεργειακών εταιρειών υπό δημόσιο έλεγχο;
 
Νομίζω πως είναι σαφές ότι εμείς συμφωνήσαμε να γίνουν μελέτες για την αξιοποίηση των ενεργειακών εταιρειών, συνυπολογίζοντας όλες αυτές τις αλλαγές. Είναι μέσα στο πνεύμα της συμφωνίας και συνάδει με την πρόθεσή μας οι ενεργειακές εταιρείες να μην εμπλακούν σε μια διαδικασία αυτόματης ιδιωτικοποίησης με μεγάλους κινδύνους και για το τίμημα, και για τον ενεργειακό τομέα, αλλά να εντοπιστούν οι δυνατότητες αξιοποίησης των εταιρειών αυτών με θετικό τρόπο τόσο για το Δημόσιο όσο και για τον τομέα συνολικά.
Οι μελέτες είναι επιβεβλημένες για πάρα πολλούς λόγους. Με βάση την πρόβλεψη για το ενεργειακό μείγμα που θα έχει η χώρα, θα υπάρξουν αποτιμήσεις για τον κάθε επιμέρους τομέα, τον λιγνίτη, τις ΑΠΕ και πολλούς άλλους παράγοντες. Πρόκειται για μια εντελώς δυναμική κατάσταση που πρέπει ακριβώς να αποτιμηθεί: Τι αλλάζει, πόσο γρήγορα, τι μερίδια θα υπάρχουν και πώς θα διαμορφωθεί η λειτουργία των επιμέρους τμημάτων του ενεργειακού μας συστήματος.
Επομένως, είναι επιβεβλημένες οι μελέτες από κάθε εμπλεκόμενη πλευρά και η ΔΕΗ καλείται να κάνει μια στρατηγική μελέτη που θα απαντά σε όλα αυτά τα ερωτήματα, και η κυβέρνηση, και, εν προκειμένω, το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ.
 
* Αν και δεν έχουν γίνει ανατιμήσεις στην τιμή της κιλοβατώρας, στο ΕΤΜΕΑΡ κ.λπ., οι λογαριασμοί εξακολουθούν να είναι “φουσκωμένοι” λόγω ορισμένων άλλων χρεώσεων ή/και στρεβλώσεων (υπέρ τρίτων, ΥΚΩ κ.λπ.), επιβαρύνοντας σε κάθε περίπτωση τους καταναλωτές. Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για την ελάφρυνση των νοικοκυριών και των μικρομεσαίων και ευρύτερα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας;
 
Οι “φουσκωμένοι” λογαριασμοί, σήμερα, έχουν ως εξήγηση τον τρόπο με τον οποίο τιμολογείται η αλλαγή κλίμακας στη χρέωση των ΥΚΩ, που γίνεται ανάλογα με την κατανάλωση. Εμείς, σε συνεργασία με τη ΡΑΕ συζητάμε αυτή τη στιγμή έναν τρόπο τιμολόγησης που θα διατηρήσει την προοδευτικότητά του, αλλά θα είναι πιο ομαλός και δεν θα κινδυνεύουν να “τιμωρηθούν” τα φτωχότερα νοικοκυριά από μια οριακή αύξηση της κατανάλωσής τους. Θα έχουμε μια απάντηση σε συνεργασία με τη ΡΑΕ τον επόμενο μήνα.
Θα υπάρξουν, επίσης, και βελτιώσεις στα ειδικά κοινωνικά τιμολόγια που θα εξαλείφουν τις όποιες απώλειες από ενδεχόμενη αύξηση της κατανάλωσης.
Σε κάθε περίπτωση, η αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας είναι κομμάτι και στόχος της ενεργειακής στρατηγικής μας, που θα αποτυπώνεται ρητά με συγκεκριμένους άξονες, που θα αφορούν ευρύτερες πρωτοβουλίες. Άρα, έχει μπει στις προδιαγραφές του εθνικού σχεδιασμού το θέμα της ενεργειακής φτώχειας και από την Κομισιόν είναι αποδεκτός και επιθυμητός ο σχεδιασμός μιας τέτοιας στρατηγικής, οπότε εμείς πρέπει να χαράξουμε αυτή τη στρατηγική με σαφήνεια, καταγράφοντας τα μέτρα και τους τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος.
 
* Στην ομιλία σας κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της πρώτης κυβέρνησης, τον Φεβρουάριο του 2015 ως υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης είχατε αναφέρει χαρακτηριστικά: “Το 1930 ο Ελευθέριος Βενιζέλος, πρωθυπουργός, παρακολουθούσε το συνέδριο του ΤΕΕ. Ένα από τα θέματα που συζητούνταν ήταν η αναγκαιότητα άμεσης κατάρτισης Εθνικού Κτηματολογίου 1930- 2015. Διαβάζοντας το Μνημόνιο 1, μου έκανε εντύπωση ότι είχε ρητή αναφορά στην κατάρτιση, στην ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου. Δεν θυμάμαι καμία δόση να προσέκρουσε στη μη ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου. Θυμάμαι δεκάδες δόσεις που κόλλησαν στο αν θα υπάρχουν ομαδικές απολύσεις ή όχι. Το Μνημόνιο 1 μίλαγε για επιτάχυνση του εθνικού χωροταξικού σχεδιασμού. Ξέρετε την κατάσταση των πόλεών μας, ξέρετε τον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό. Δεν θυμάμαι καμία αξιολόγηση να έβαλε ως προαπαιτούμενο την επιτάχυνση, όχι την ολοκλήρωση του εθνικού χωροταξικού σχεδιασμού”. Το σχόλιό σας επ’ αυτών;
 
Η κυβέρνηση προχώρησε στην προκήρυξη των μελετών για την κτηματογράφηση του υπόλοιπου 67% της Επικράτειας. Για τις 28 από τις 32 μελέτες δεν είχαμε ενστάσεις και η διαγωνιστική διαδικασία βαίνει προς ολοκλήρωση επιτυχώς. Το θεσμικό πλαίσιο για την συγκρότηση του Ενιαίου Φορέα του Κτηματολογίου, ο οποίος θα ενσωματώσει τους δύο θεσμούς, δηλαδή τα Υποθηκοφυλακεία και την Κτηματολόγιο Α.Ε., ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) διαμορφώνεται με σκοπό να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο. Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε στην ανάρτηση των δασικών χαρτών, προϋπόθεση άλλωστε για τη σύνταξη του Κτηματολογίου, και προσβλέπουμε στην επικύρωσή τους σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η κυβέρνηση προσεγγίζει με έναν ολοκληρωμένο τρόπο το χωροταξικό ζήτημα της χώρας. Ξεκίνησε με τον Νόμο 4447 του 2016, επιχειρώντας να αποκαταστήσει την κανονικότητα στον Χωρικό Σχεδιασμό. Κατ’ εφαρμογή του, το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τις χρήσεις γης στον αστικό και εξωαστικό χώρο οδεύει προς το ΣτΕ. Τις προσεχείς ημέρες θα εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση για τις προδιαγραφές εκπόνησης των μελετών των Χωρικών Σχεδίων (πρώην Γενικά Πολεοδομικά). Ακολουθούν αλλεπάλληλες πράξεις για την πλήρη ενεργοποίησή του. Επίσης, μας απασχολεί έντονα η εφαρμογή των πολεοδομικών σχεδίων και αναζητούμε χρηματοδοτικά μέσα ώστε οι δήμοι να κάνουν πράξη τον σχεδιασμό.
 
* Το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό έχει ακυρωθεί από το ΣτΕ. Για το αντίστοιχο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας έχετε δηλώσει ότι θα αναθεωρηθεί, καθώς εκκρεμεί πλήθος προσφυγών στο ΣτΕ για τη χωροθέτηση αιολικών πάρκων, εκτός κλίμακας σε διάφορες περιοχές της χώρας, ακόμη και σε προστατευόμενες, χωρίς ποτέ κατά την αδειοδότηση να έχουν εξεταστεί οι σωρευτικές επιπτώσεις από τη λειτουργία τους. Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας;
 
Η προκήρυξη της μελέτης για την αναθεώρηση του χωροταξικού για τον τουρισμό, μαζί με τις προδιαγραφές, επίκειται. Είναι θέμα ημερών... Δρομολογούμε βελτιωτικές ρυθμίσεις στο χωροταξικό των ΑΠΕ ώστε να απαντήσουμε στα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει οι αδειοδοτήσεις του παρελθόντος εις βάρος του περιβάλλοντος. Η βασική μας κατεύθυνση -και θα συνεργαστούμε επ’ αυτού με τη ΡΑΕ- είναι να εισάγουμε τη συνολική εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Λόγου χάρη, σήμερα, για κάθε έργο ΑΣΠΗΕ (Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ενέργειας) εκπονείται, ξεχωριστά, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων βάσει της οποίας εκδίδονται οι περιβαλλοντικοί όροι κατασκευής και λειτουργίας. Ακόμη κι αν έχουν κατατεθεί 14 αιτήσεις για χωροθέτηση στην ίδια περιοχή, δεν εξετάζονται καθόλου οι σωρευτικές επιπτώσεις. Παράλληλα, θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση διά των ειδικών κριτηρίων χωροθέτησης ανά κατηγορία χώρου στις περιοχές του Δικτύου Νatura 2000 και στα νησιά.
 
* Στο νομοσχέδιο για τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος, στο οποίο έχουν περιληφθεί και ρυθμίσεις για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων -μια ιστορία που κρατάει από τα τέλη του 2011-, η διαβούλευση και ο πολύμηνος διάλογος με τους επιστημονικούς φορείς τι “καλά” έφεραν; Θα βάλει φραγμό στον κανόνα της αυθαιρεσίας κατά την παραγωγή του χτισμένου περιβάλλοντος;
 
Έχουμε ενσωματώσει αρκετές παρατηρήσεις, οπότε θα υπάρχουν διαφορές σε σχέση με το αρχικό νομοσχέδιο, που δόθηκε για διαβούλευση στις αρχές Σεπτεμβρίου πέρυσι. Επίκειται άμεσα η νομοθέτησή του. Ενδεικτικά σας λέω ότι προσπαθούμε να βελτιώσουμε και να ενισχύσουμε την ποιότητα των ελέγχων σε στενή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία. Σε αυτή την κατεύθυνση, η νέα διακριτή δομή που συγκροτούμε, το Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος, καλείται να παίξει καθοριστικό ρόλο.
Η νέα υπηρεσία θα έχει ενισχυμένες αρμοδιότητες σε επίπεδο αιρετής περιφέρειας και σε τοπικό, περιφερειακής ενότητας (πρώην νομαρχίες). Η τελευταία θα ενεργοποιεί τους ελεγκτές δόμησης. Το Κεντρικό Παρατηρητήριο στο ΥΠΕΝ θα έχει επιτελικές αρμοδιότητες.
 
* Πρόσφατα εγκρίθηκε η πρότασή σας από το ΚΥΣΟΙΠ για τα ύψη των κτηρίων σε τέσσερα οικοδομικά τετράγωνα στην Ακαδημία Πλάτωνος, όπου σχεδιάζεται η κατασκευή ακόμη ενός εμπορικού κέντρου. Με αυτήν ορίζεται μέγιστο ύψος 21 μέτρων στην πλευρά του Κηφισού και 18 μέτρων προς τον αρχαιολογικό χώρο. Οι κάτοικοι της περιοχής, που αγωνίζονται χρόνια για την προστασία και την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου, λένε “όχι” στο εμπορικό κέντρο, ενώ παλιότερα οι υπηρεσίες σας πρότειναν ύψη 15 ή 18 μέτρων. Τι απαντάτε;
 
Εμείς πορευτήκαμε παίρνοντας υπόψη την τελευταία απόφαση του ΣτΕ, τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου έτσι όπως αποτυπώθηκε σε απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού και επιλέξαμε τα 21 και 18 μέτρα. Ταυτόχρονα, υπήρξε μια συμφωνία ανταποδοτικών μέτρων με αποδέκτη το υπουργείο Πολιτισμού για την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου αλλά και τους όμορους Δήμους (Αιγάλεω, Περιστέρι).
 
* Η "καρδιά " του επενδυτικού σχεδίου των μεταλλουργικών δραστηριοτήτων της Ελληνικός Χρυσός στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, βάσει της σύμβασης του 2004, ήταν η υποχρέωσή της για κατασκευή και λειτουργία μονάδας παραγωγής καθαρών μετάλλων, ώστε αυτά να φορολογούνται... Η προτεινόμενη μέθοδος μεταλλουργίας αυτή, της ακαριαίας τήξης, αποδείχτηκε ανεφάρμοστη για πολλούς λόγους. Άλλωστε, έχει επιστραφεί από το ΥΠΕΝ η σχετική τεχνική μελέτη. Πώς θα το αντιμετωπίσετε;
 
Το υπουργείο, κινούμενο απόλυτα εντός του πλαισίου του νόμου και των θεσμικών ρυθμίσεων, προετοιμάζει τη διαδικασία διαιτησίας ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και την εταιρεία προκειμένου αυτή να αποφανθεί για θέματα τα οποία εκπορεύονται από τη σύμβαση του ελληνικού κράτους με την εταιρεία και τα οποία έχουν αποτελέσει στο παρελθόν αντικείμενο διαμάχης. Αυτή η μέθοδος, αυτή η νομική διαδικασία είναι οι προσφορότερες προκειμένου να υπάρξει μια απάντηση στα «επίδικα» θέματα για τη συγκεκριμένη επένδυση.
 
                                                                                                         Από το Γραφείο Τύπου
 
 
 
 
| | | | | | |